Taştın Yine Deli Gönül... [Yunus Emre]

Taştın yine deli gönül
                                                                             
Sular gibi çağlar mısın

Aktın yine kanlı yaşım

Yollarımı bağlar mısın


Nidem elim varmaz yâre

Bulunmaz derdime çâre

Oldum ilimden âvâre

Beni burda eğler misin


Yavı kıldım ben yoldaşı

Onulmaz bağrımın başı

Gözlerimin kanlı yaşı

Irmak olup çağlar mısın


Ben toprak oldum yoluna

Sen aşırı gözetirsin

Şu karşıma göğüs gerip

Taş bağırlı dağlar mısın


Harâmi gibi yoluma

Arkuru inen karlı dağlar

Ben yârimden ayrı düştüm

Sen yolumu bağlar mısın


Karlı dağların başında

Salkım salkım olan bulut

Saçın çözüp benim için

Yaşın yaşın ağlar mısın


Esridi Yunus´un canı

Yoldayım, illerim hani

Yunus düşte gördü seni

Sayrı mısın, sağlar mısın


Yunus Emre

Bu blogdaki popüler yayınlar

1889 Şam'dan Güzel Bir Hikaye... [Kalenderi-Dehri Gezsen]

'Kadınım- Doğum(Şiir)'... Volkan Konak...

Hangi Marka Hangi Ülkenin... Meraklısına