Uçak Kazasından Kurtulma Oranını Arttırma...

İngiltere'deki bir uçak kazasından kurtulmayı başaran Avustralyalı profesör Ed Galea yazgısını neyin belirlediğini ortaya çıkarmak için kendisiyle aynı kaderi paylaşan 2000 kişiyle mülakat yaptı.


Galea 55 kişinin öldüğü 1985'teki uçak kazasının ardından başladığı araştırmada 105 uçak kazasından kurtulan 2000 kişiye kaza esnasındaki davranışlarını sordu.

Uçak yolculuğu yapmaya hazırlananlara ilk nasihatini "Eğer ailece seyahat ediyorsanız aile üyelerinin ayrı koltuklara oturtulmaması konusunda ısrarcı olmalısınız" diye veren Galea böylece kaza halinde ve tahliye sırasında ailenin tekrar bir araya getirilmesine ilişkin kargaşanın azalacağını söyledi.

Kaza sırasında panik nedeniyle beynin kendi kendine hareket ettiğini ifade eden Galea her ne kadar kulağa komik gelse de emniyet kemerinin nasıl çözüldüğünü hatırlamanın büyük bir önemi olduğunu kemerin çözülmesi gerektiğinin idrak edilebildiğini ancak panik nedeniyle uygulamada başarısız kalınabildiğini belirtti.

Galea insanın otomobillerdeki emniyet kemerlerine alışık olduğunu hatırlatarak bunun farklı olan uçaktaki emniyet kemerini çözmede zorluk yaratabileceğini kaydetti.

Uçağın hangi kısmında oturulursa oturulsun kurtulmak için muhakkak şansa ihtiyaç olduğunu belirten Galea

"Maalesef sihirli bir koltuk yok. Kuyruk kısmına oturursanız yangın çıkması halinde sorun yaşarsınız. Aynı şey kokpite yakın koltuklar için de geçerli" dedi ve oturulan yerin olası tahliye sırasında önemi bulunabileceğine işaret etti.
Uçak havalanmadan önce oturulan sıranın her iki çıkış kapısına kaç sıra uzakta olduğunun sayılması gerektiğini belirten Galea kaza halinde uçağın karanlığa mahkum olabileceğini ve buna çıkış kapılarına ulaşılmasında ihtiyaç duyulabileceğini belirtti.

Koridora yakın koltuğa oturmanın daha büyük kolaylık sağladığına işaret eden Galea cam kenarına oturanların çıkış kapısına ulaşmak için daha fazla zaman harcamak zorunda olduklarını kaydetti. Galea yolcuların sırtlarını uçuş istikametine vermelerinin de kolaylık sağladığınıkendisinin her zaman bu şekilde seyahat ettiğini söyledi.

Kazanın ardından hızlı hareket etmenin önemine değinen Galea geçirilen her zamanın duman ve alevlerle daha çok mücadele edileceği anlamına geldiğini belirtti. Galea mürettebatın uçuş öncesi verdiği bilgiyi dinlemenin önemini vurguladı ve kazadan önce dizleri gövdeye doğru çekerek ve başı öne eğerek destek pozisyonu alınması gerektiğini kaydetti

Bu blogdaki popüler yayınlar

1889 Şam'dan Güzel Bir Hikaye... [Kalenderi-Dehri Gezsen]

'Kadınım- Doğum(Şiir)'... Volkan Konak...

Hangi Marka Hangi Ülkenin... Meraklısına