12 Mart 2012 Pazartesi

'Kadınım- Doğum(Şiir)'... Volkan Konak...


Yine yaptın yapacağını 'Kadınım' (Volkan Konak) şiirini yorumuyla, kelimelerdeki Yüreğinle, Yüreklere seslenişinle Volkan Konak... Yüreğine sağlık.


'Canım'a...


(Kadınım)


bana memleket, bana su, bana tat, bana uyku, bana rüzgar gibi gelen sevgilim;
gülüşünü küçük bir çocuktan alan, yastıkta başının bıraktıgı ize kurban oldugum
eser durursun hafızamda ve orda hiç bir sey yok senden önceme ve sana ait olmayan
son hayalım ne güzel sey seni sevmek
elleri küçük sevgilim, ne güzel şey seni hatırlamak
etimde soguk kara saplı bir bıcak gibi değil
hasret ateşiyle dövülmüş sımsıcak bir demir gibi
ne güzel şey düşünmek seni, bunca kalabalıkta ve bunca yorgunluklarımın içinde.
Son hasretim, sana olan hudutsuz sevdamı,
manolya kokulu başını kollarımın arasına alıp,
senin o memleket gözlerine saatlerce bakmalıyım ki anlatabileyim;
senin yanıbaşında ve şevkat dolu göğsünde uyumalıyım
çünkü ben senin her yanı çiçek açmış yemişlerle dolu fidana benzeyen güzel yüzüne hasret yaşayamam
son sözlüm, keşke bu gece gelincik çiçeği takabilseydim karadeniz bahçelerinden,
en güzel bestelerimi yalnız sana söyleyebilseydim bu gece
mehtap uyanmadan güne merhaba diyebilseydim, okyanus kalbinde bir yelkenli gibi sarhoş olup sahillere vurabilseydim;
açmaya duran gülüm, işitiyormusun beni, ustamın deyimiyle; şu kaınat denen nesnenin içinde
en çok sevdiğim yürek, üzerine en cok titrediğim insan kalbi, senin göğsünün içine takılı olanıdır.


(Doğum)


Anası bana bir oğlancık doğurdu
kaşsız sarı bir oğlan
masmavi kundağında yatan
bir nur topu üç kilo ağırlığında
Benim oğlan dünyaya geldiği zaman
çocuklar doğdu Korede
sarı ay çiçeğine benziyorlardı
Makartır kesti onları
gittiler ana sütüne bile doymadan
Benim oğlan dünyaya geldiği zaman
çocuklar doğdu Yunan zindanlarında
babaları kurşuna dizilmiş
Bu dünyada birinci görülecek şey diye demir parmaklığı gördüler.
Benim oğlan dünyaya geldiği zaman
çocuklar doğdu Anadolumda
mavi gözlü kara gözlü elâ gözlü bebeklerdi
Bitlendiler doğar doğmaz
kim bilir kaçı sağ kalır mucize kabilinden
Benim oğlan benim yaşıma bastığı zaman
ben bu dünyada olmıyacağım evet
ama harikulâde bir beşik olacak dünya
siyah beyaz sarı
bütün çocukları sallayan
mavi atlas döşekli bir beşik


son hayalım son hasretim son sözüm nar tanem yutkunuşum uyanışlarımın en güzeli
kadınım benım kadınım kadunum kadununm benim

Kadınım Şiir: Volkan Konak Müzik: Cahit Berkay
Doğum Şiir: Nazım Hikmet Müzik: Cahit Berkay