'Derman Arardım'... [Sufi Mehter]


Sözlerin içindeki anlam, 'hüseyni' makamıyla yüreğinize öyle bir dokunuyor ki... Yok böylesi...



Derman arardım derdime derdim bana derman imiş 
Burhan sorardım aslıma aslım bana burhan imiş 

Sağ u solu gözler idim dost yüzünü görsem deyu 
Ben taşrada arar idim ol can içinde can imiş 

Öyle sanırdım ayriyem,dost gayridir ben gayriyem 
Benden görüp işideni bildim ki ol canan imiş 

Savm u salat u haccile sanma biter zahid işin
İnsan-ı Kamil olmağa lazım olan irfan imiş 

Kanden gelir yolun senin ya kande varır menzilin 
Nerden gelip gittiğini anlamayan hayvan imiş 

Mürşid gerektir bildire Hakkı sana hakkel-yakin 
Mürşidi olmayanların bildikleri güman imiş 

İşit Niyazi'nin sözün bir nesne örtmez Hak yüzün 
Hak'tan ayan bir nesne yok gözsüzlere pünhan imiş




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1889 Şam'dan Güzel Bir Hikaye... [Kalenderi-Dehri Gezsen]

'Kadınım- Doğum(Şiir)'... Volkan Konak...

Hangi Marka Hangi Ülkenin... Meraklısına