'Yalnızız'... [Peyami Safa]


Size de olmuştur; bazen içinizde yaşadığınız, anlatamadığınız durumlarla, okuduğunuz bir kitapta karşılaşırsınız. Böyle bir durumun iyi yanı olduğu gibi kötü yanı da vardır. İyi yanı, içinizde yaşadıklarınızın deli saçması olmadığını, sizin gibi gerçekten iç dünyasında farklılıkları yaşayanların da var olduğunu görmek; kötü yanı ise, içinizde yaşadığınız bu gerçeklerin, benliğinizden ziyade başkasının gerçeği olduğunun düşünülmesidir. Ki bu çok fena ve ispat edilmesi çok zor bir durumdur. Gerçi bu durumu yaşayan birisi için, karşısındakine kendisini ispat etme gibi bir derdi olmaz. Tüm bunları niye yazdım; aşağıya ekleyeceğim, Peyami Safa'nın Yalnızız kitabından alıntıda yazılanların içimdeki inandığım gerçeklerle birebir uyuşması. Ve bu  yazıyla -benim ayıbım- yeni karşılaşıyorum. İsyan ettiğim hayata dair -ne yazık ki- gerçekler... Aşk, hep olması gereken yerde, Yürekte; zamanını bekliyor...


"...ikimizin de sıcağı öksüz artık! hayatı yaşanır kılmak adına, yalancı süslerle bezemeye çalışıyoruz zamanı.. yarınlara ikinci el mutluluklar ısmarlıyor, her yarını dün ettiğimizde koca bir hiçle uyanıyoruz..
Olmadık insanlarla üç kuruşluk muhabbetlere oturuyor, tebessüm bile etmeyeceğimiz şeylere kahkaha atıyoruz..
ama merhemimizin adı; zaman..
tutkal kıvamında susuşları yalnızlığın keskin tineriyle inceltip, kendi kendimize mırıldanmalara çevirdiğimizde, dudaklarımızdan dökülen yalnızca; ‘ne yaptım?’
ne yaptık biliyor musun?
belirsiz bir zamire sürüldük.. Aşkın hiçbir eylemi, çekilmez bu zamirle!.."


Yorumlar

  1. "Olmadık insanlarla üç kuruşluk muhabbetlere oturuyor, tebessüm bile etmeyeceğimiz şeylere kahkaha atıyoruz.."

    Bu cümleyi düşündüm biraz. Artık bunu yapmadığımı anlayarak sevindim kendi adıma.

    Bu kitabı almayı düşünüyordum, araştırma yapıyorum. Tavsiye eder misiniz?

    YanıtlaSil
  2. 'Satır aralarına' ihtiyacınız varsa evet. Çünkü bu ve benzeri kitaplarda okunandan ziyade görülmesi gereken kelimeler var. Mesela, alıntı yaptığınız cümledeki gibi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

1889 Şam'dan Güzel Bir Hikaye... [Kalenderi-Dehri Gezsen]

'Kadınım- Doğum(Şiir)'... Volkan Konak...

Hangi Marka Hangi Ülkenin... Meraklısına