'Çiğdem Der ki'... [Aşık Veysel]


Ruhun daim şad olsun; Seni, bizlere bıraktığın  özlü sözlerinle ezgilerini farkında olmayarak ya da olarak hadsizce düzenleyenlere ithafen!.. 

(DokuzSekiz'in Aşık Veysel için yaptığı son albümü içindir yazdıklarım.)


Çiğdem der ki ben elayım 
Yiğit başına belayım 
Hepisinden ben alayım 
Benden ala çiçek var mı 

Al baharlı mavi dağlar 
Yarim gurbet elde ağlar 

Lale der ki behey Tanrı 
Neden benim boynum eğri 
Yardan ayrı düştüm gayrı 
Benden ala çiçek var mı 

Al baharlı mavi dağlar 
Yarim gurbet elde ağlar 

Nevruz der ki ben nazlıyım 
Sarp kayalarda gizliyim 
Mavi donlu gökyüzlüyüm 
Benden ala çiçek var mı 

Al baharlı mavi dağlar 
Yarim gurbet elde ağlar 

Sümbül der ki boynum uzun 
Yapraklarım düzüm düzüm 
Beni ak gerdana dizin 
Benden ala çiçek var mı 

Al baharlı mavi dağlar 
Yarim gurbet elde ağlar


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1889 Şam'dan Güzel Bir Hikaye... [Kalenderi-Dehri Gezsen]

'Kadınım- Doğum(Şiir)'... Volkan Konak...

Hangi Marka Hangi Ülkenin... Meraklısına